رواية اخت بلا رحمه الفصل العاشر 10بقلم اية عرفات


 رواية اخت بلا رحمه الفصل العاشر 10 بقلم اية عرفات


اخت بلا رحمه البارت الحادي عشر

شمس رجعت البيت متاخر

احمد بصوت عالي

احمد/ انتي كانتي فين

شمس/ وانت مالك

محمد/ عيب يبت ده اخوكي ردي عليه

شمس/ كانت مخنوقه من البيت ونزلت اتمشي

محمد/ بقالك 7ساعات بتتمشي

زين/ خلاص يا جماعه حصل خير

شمس/ وانت مالك انت بتتكلم ليه

قمر/ حبيبي خلاص تعالي ندخل الصالون

احمد/ قسما بالله ياشمس لو مش اتظبطي انا جايب اخري منك لقتلك

شمس/ يامي المفروض اني اخاف واله اعمل اي

محمد/ خلاص يا احمد انت لسه عريس خد مراتك وادخل جوه

احمد/ يله يا فرح

فرح/ حاضر يا حبيبي

الكل دخل اوضته وزين وقمر في الصالون

قمر /متزعلش يا حبيبي انت عارف شمس

زين /المهم يا حبيبتي في بارت ديكيو هعمله علشانك كمان اسبوع

قمر /مش فاهمه

زين /حفله يا حبيبتي ليا وليكي هنصور نفسنه بلبس هنحضر بيه الحلفه، ويوم الحفله الناس هتيجي علشان تحضرها ويشوفو الفستان بتاعك

قمر /طب وهنستفاد اي

زين /اول حاجه هنستفاد كتير اول حاجه الفستان ده لزم يكسر الدنيا وهيبقا اسمه قمر لانه متلبسش قبل كده انتي اول واحده تلبسيه تاني حاجه الحفله دي هتتكلمي فيه عن شركتك الجديده

قمر /شركتي

زين/ اه حضرتك بقيتي صحبة شركة قمر للادويه

قمر/ ده بجد

زين /انا كتبتالك الشركه باسمك

قمر/ ليه يا حبيبي دي شركتك انت

زين /مبقاش في فرق بينا خلاص انتي كمان كام شهر هتكوني مراتي

قمر /بس انا لسه طالبه ازاي املك شركه

زين /انا واثق انك هتقدري علي الكليه وعلي الشركه حتي لو هتيجي الشركه يومين في الاسبوع

قمر /خلاص انا همسك اخويه محمد الشركه وانا هروح كل يومين في الاسبوع اباشر الشغل

زين /اعملي كل الي بتحلمي بيه دي شركتك

قمر /ربنا يباركلي فيك

زين/ بحبك

قمر/ وانا والله الغظيم بحبك

زين/ هقوم امشي انا بقا وبكره هخدك علشان تشوفي الفستان وتعملي عليه بروافه





قمر /هو انت اخترت الفستان

زين /الفستان جاي من امريكا الصبح

قمر /ماشي يا حبيبي هستناك

زين/ ماشي يا حبيبي سلام

شمس رنت علي ادم وادم كان مع صحبه

شمس/ حبيبي انا مش هعرف اخرج النهارده

ادم/ امال هتيجي امته

شمس /بكره الصبح

ادم /ماشي هستناكي

شمس/ وحشني حضنك اوي

ادم/ تعالي بكره وانا هظبطك

شمس/ ماشي يا حبيبي سلام

ادم قفل مع شمس وكان قاعد مع صحبه فارس

فارس/ ناوي علي اي يا صحبي

ادم /البت شمس دي مش مظبوطه

فارس/ ليه بتقول كده دي بقت مراتك

ادم/ مراتي ههههههه مره واحده خلته مراتي كد

فارس/ انتو متجوزين امبارح

ادم/ متجوزين عرفي والورقتين معايا لما ازهق منه هرميلها قرشين وهي اصلا بتموت في الفلوس هرميله قرشين هتنسا نفسه

فارس/ انت بتحبه

ادم /حب اي ياعم دي للمزاج

فارس/ ولحد امته هتفضل عايش كده تضحك علي بنات الناس

ادم/ بنات الناس لو محترمين ومودبين مكنوش خلو حد يضحك عليهم في بنات محترمه كتير وبميت راجل زي اخت شمس وفي بنات عمرهم ما شافو التربيه زي شمس ده البت من بجحته هي الي خدتني علي اوضة النوم

فارس/ ماشي يا صحبي برحتك

تاني يوم الصبح الكل بيفطر

قمر/ معلش يا جماعه كانت عايزكو في موضوعين

شمس/: احنا مش فاضيين لمواضيعك

احمد/ اسكتي يبت قولي يا قمر عايزه اي

قمر /دلوقتي زين خطيبي عملي حفله علي اول الاسبوع الجاي

محمد/ حفله اي

قمر/ زين عملي شركه وكتبه باسمي وعايز يعملها دعايه فقرار يشتري فستان من امريكا محدش جابو في مصر ونصورو الناس كلها طبعا هتيجي علشان تشوف الفستان طبعا وصحبه الفستان سعته بقا هنعمل دعايه للشركه

احمد /دي فكره بنت لذينه

محمد/ وانتي هتعرفي تمسكي شركه وانتي لسه في اوله كليه

قمر /لا طبعا انا قولت لزين اني هخليك تمسك الشركه كله لاني طبعا احمد شغل مع حماه ومش ينفع يسيبو مفيش غيرك اي رايك

محمد/ موافق طبعا





شمس /انتي هتلبسي فستان من امريكا ويبقا عندك شركه

احمد/ وماله بقا انشاله

شمس/ دي زباله الفستان ده والشركه دي من حقي انا

احمد/ يبنتي بطلي غل وحقد علي اختك بقا اختك بقت مخطوبه لراجل غني وبكره هيتقله بالدهب ويبقا عندها بدل الشركه شركات وانت هتقعدي كده تتفرجي وتحقدي وبس

شمس دخلت اوضته وفضلت مخنوقه لاني اخته هتبقا احسن منه فقرارت انه تعمل حاجه وتهد الحفله دي عليهم

زين وقمر بداو يجهزو في الحفله وعملو كل حاجه وقبل الحفله بيوم

شمس كانت قاعدها لوحده بتفكر تعمل اي علشان تبوظ الحفله بتاعت اخته وامه دخلت عليه في الصاله

الام -مالك يبنتي قاعده كده ليه قومي جهزي مع اختك في الحفله الي عندها بكره

شمس -اجهز ازاي يعني هو انا فاضيه

الام -يبنتي قومي بدل ما انتي قاعده قدام التليفون الزفت ده

شمس -انتي اصلا فاهمه انا بعمل اي انا ببعت ايميلات لناس مهمه وانتي هتفهمي ازاي مهو الجهل مخلاش

الام -انا جهله يبنتي ربنا يسمحك

شمس -ماشي

الام حست بي دوخه وحست اني نفسه هيروح

الام -الحقيني يا شمس بموت يبنتي اجري هاتي البخاخه ليه بسرعه

شمس -انا مش فاضيه والله

الام- يبنتي بموت الحقيني

شمس -يوووه بقا قولت مش فاضيه اوف بقا

،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،

اخت بلا رحمه البارت الثاني عشر

شمس -يوووه بقا قولت مش فاضيه اوف بقا

الام -يا امنيه يا فرح يا قمر

امنيه- خير يا ماما مالك

الام -هاتي البخاخه بسرعه

امنيه جريت وجابت البخاخه وادتها لام شمس

الام- منك لله يبنتي اشوف فيكي يوم

شمس -انتي بتمثلي انك هتموتي علشان اقوم واجبلك مع انك لو قولتي علطول من غير ما تمثلي التمثليه دي كانت قومت وجبتهالك

امنيه- تمثليه اي يا شمس امك عندها القلب ولو مكنتش خدت البخاخه كانت بعد الشر حصله حاجه

شمس -والله ما حد بيموت ناقص عمر

امنيه- مستحيل تكوني بنادمه تعالي يا ماما ادخلي اوضتك ارتاحي

وبعد شويه الباب خبط وشمس فتحت

شمس- مين حضرتك





الراجل -انا من اتليه الورده ده فستان استاذه قمر مستر زين قالي اديه لمس قمر

شمس -انا اخته التوام هي مش فاضيه تفدر تجيبو وانا هوصلو ليه

الراجل -اسف لزم هي تستلمو بنفسه

وفجاء فرح وقمر خرجو من الاوضه

قمر -في اي يا شمس

شمس -اتفضلي يا هانم الراجل ده جايبلك الفستان

الراجل- حضرتك مس قمر

قمر -ايوه انا

الراجل -الفستان ده جاي من مستر زين

قمر -اه اوك شكرا

الراجل- بعد اذنكم

قمر -اتفضل بقولك يا شمس والنبي علشان مستعجله خدي الفستان دخليه الاوضه علشان راحه الكوافير انا وفرح

شمس -هو انا شغاله خدامه عندك

فرح -خلاص يا قمر انا هدخله وهاجي بسرعه

قمر -تسلميلي يا روحي

فرح دخلت الفستان وراحو الكوافير

تاني يوم يوم الحفله شمس صحيت ومكنش في حد في البيت دخلت اوضة قمر وكانت فيه والفستان علي السرير شمس، بدات تكلم نفسه اعمل اي انا لزم اكسر فرحت قمر علشان ارتاح اعمل اي ياربي خلاص انا لقيته انا لزم اولعله في الفستان شمس دخلت وولعت في الفستان ودخلت اوضته وبعد شويه فرح دخلت الاوضه بتشوف الفستان وكان محروق

قمر -ينهار اسود اي ده

فرح -مين عمل كده

امنيه -مستحيل مين الي عمل الحركه الزباله دي

قمر وقعت من طوله وفرح وامنيه صوتو والبيت اتلم وفوقو قمر

احمد -ي اي ا الي حصل

فرح -احنا كانه سيبين الفستان وروحنا نعمل ماسك في الكوفير رجعنا لقينا الفستان محروق

احمد-طب متجري فستان تاني بسرعه

قمر -مينفعش الفستان ده متصور ونازل الصوره علي الجرايد والناس جايه علشان تتفرج علي الفستان ده

احمد -يعني مفيش زيو في مصر

قمر-لا مفيش ده من امريكا ومش هنلحق نجيب واحد ده اقل حاجه اسبوع علي ما يجهز ويتبعت من امريكا لمصر

فرح-طب كلمي زين وهو يتصرف

قمر -هيتصرف ازاي الحفله فاضل عليه 6 ساعات

احمد -انا عرفت مين الي عمل الحركه الوسخه دي

احمد /دخل علي شمس اوضته وهو متعصب

احمد /انتي يبت





شمس/ انت ازاي تدخل عليا كده

احمد/ انتي اي الي انتي عملتيه في فستان اختك ده

شمس/ فستان اختي مالو

احمد /احنا هنستعبط حرقتي فستان اختك ليه

احمد /احنا هنستعبط حرقتي فستان اختك ليه

شمس/ هو اتحرق يا حول الله يله بسلامه

احمد ضرب شمس بالقلم

قمر/ جريت علي احمد مسكت ايدو

شمس/ انت بتضربني يا ربع راجل انت مش راجل اصلا

قمر /احنا مش هنفضل نتكلم مفيش وقت لزم نتصرف

فرح /سيبيه يا قمر يربيه لانه زوداته اوي

احمد ضرب فرح بالقلم

احمد/ انتي مالك انتي ادخلي جوه

فرح /شكرا يا احمد

قمر /انتو هتفضلو كده انا في مصيبه كبير زين مكلف نفسه اكتر من 2مليون جنيه في الحفله دي وكده هتبوظ وسمعته هتبقا في الارض

احمد /مش تقلقي احنا هنتصرف بس اهم حاحه تكلمي زين وتعرفيه

قمر /صح

قمر رنت علي زين

زين/ اي يا حبيبي مش قادره اقولك في حجز علي الحفله قد اي وكلها ناس ومسولين كبار

قمر /زين ممكن تيجي البيت عندي

زين /اجي ليه دلوقتي

قمر/ تعال بس

زين/ حاضر

زين راح لي قمر البيت

زين/ خير يا جماعه في اي

احمد/ فستان قمر بتاع الحفله اتحرق

زين/ ازي حصل كده

احمد/ مش مهم ازاي المهم نتصرف

زين/ هنتصرف ازاي

احمد/ مش مهم انت مش عارف اول ما قمر اول ما عرفت انه اتحرق وقعت من طوله وجسمه عمال يرتعش من الصبح

زين/ وليه كده يا حبيبي يغور اي حاجه في الدنيا كله تحت رجلك

قمر/ سمحني بوظتلك كل حاجه





زين/ انشالله مفيش حاجه هتبوظ احمد انت ومحمد عايزكم تلفو علي كوافيرات واتليهات مصر كلها واكيد معاكو صوره الفستان

احمد/ مش بتقول كل حاجه من امريكا

زين /اسمع كلامي بس فرح انتي و امنيه اكيد انتو ليكو معارف عاليه خصوصا انكم الاتنين اغنيه فلو سمحتو تلفو علي كل الناس الي تعرفوهم وتوريلو صوره الفستان وانا هروح السفاره اطلب فستان من امريكا النهارده

يله ولو حد وصل لحاجه يرن علي التاني

قمر/ طب وانا اعمل اي

زين /انتي تفضلي كده لحد ما الفستان ييجي لحد عندك

كلهم راحو يدورو علي الفستان وبعد شويه فرح رنت علي زين

فرح /مستر زين ممكن حضرتك تيجيالي في العنون ده

زين/ في جديد

فرح/ اه بس ممكن تيجي

زين/ انا جاي سلام

زين راح لي فرح

زين /خير يا فرح

فرح /احنا فضلنا نللف علي اصدقانه واصحابه ومعرفنه في منهم واحده تبقا قريبت بابا وبتسافر كتير امريكيا وشافت الفستان ده زيو بالظبط علي واحده كانت في امريكا ونقلت هنا في مصر وهيا حاليا هنا فمكن نلقي الفستان ده عندها

زين/ طب كويس جدا معاكي العنون

فرح/ اه اهو

زين/ طب يله بينا

زين راح مع فرح وامنيه عند بيت الست بتاعت الفستان وخبطو علي الباب وبنته فتحت الباب

البنت /مين حضرتك

زين/ ده بيت مدام كريستيانه

البنت/ ايوه بس هي مسافره بره مصر

........................


        الفصل الحادي عشر من هنا

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×